VTSdanmark

Medlemsskab


Foreningens formål er at dele og fremme glæde og viden om Visual Thinking Strategies (VTS).


Hvis du ønsker at være medlem og støtte foreningens arbejde, kan du kontakte info@vtsdanmark.dk


 

Foreningens bestyrelse



Marie A. Hesse

Næstformand


Marie Abel Hesse er uddannet pædagogisk antropolog med speciale i inkluderende museumsmiljøer. Hun er erfaren museumsvært og -formidler, designer, kulturel iværksætter og medstifter af Børnemuseet Muserum og VTSdanmark.Hun har arbejdet som VTS konsulent siden 2013 og er partner i flere europæiske samarbejder om VTS.


Anna Zieler

Bestyrelsesformand


Anna Zieler er medstifter af Børnemuseet Muserum og VTSdanmark. Hun er uddannet i Moderne Kultur og Kulturformidling med speciale i børnekultur. Hun er erfaren kulturformidler og -udvikler inden for biblioteksvæsenet og i museumsregi.

Hun har arbejdet som VTS konsulent siden 2013 og er partner i flere europæiske samarbejder om VTS.

Shaun Nolan

Bestyrelsesmedlem


Shaun Nolan er PhD i sociolingvistik og universitetslektor i engelsk og lingvistik ved Malmø Universitet og ekstern lektor i fransk på Københavns Universitet og Copenhagen Business School. Han forsker i øjeblikket i VTS som undervisningsgreb i lærer- og pædagoguddannelsen, deltager i europæiske projekter med VTS og bruger blandt andet VTS som metode til sprogundervisning på engelsk, fransk og dansk.


Mette Cløigaard

Bestyrelsemedlem


Mette Cløigaard Christensen er læreruddannet og en erfaren underviser i bl.a. billedkunst og dansk som andetsprog i folkeskolen. Hun har beskæftiget sig med implementering af IT platforme, kommunikation og kompetenceudvikling på dagtilbud og skoler. Hun har arbejdet som formidler med VTS siden 2018, hvor hun deltog i Erasmus+ projektet: Permission to Wonder.

 Anne Ø. Olesen

   Kasserer


Anne Østergaard Olesen er uddannet Cand.Mag. i Kunsthistorie, og er en erfaren kunst- og kulturformidler. Hun har været med i Erasmus+ projektet: Permission to Wonder, og har arbejdet med VTS siden. Hun brænder for at arbejde med VTS i skole- og museumsregi, men også inden for områder som demens, rehabilitering og integration.